میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا _ میکاپ شینهوا

میکاپ چیست ؟

میکاپ به منظور رفع معایب احتمالی در صورت و همینطور افزایش زیبایی چهره مورد استفاده قرار میگیره. میکاپ بر خلاف گریم که بیشتر از تکنیک سایه روشن و تیره برای اصلاح چهره استفاده میکنه، این کار رو تنها با رنگ ها انجام میده و در واقع روی فرم ها تاکید نمیکنه و فقط به چهره رنگ میده.

میکاپ در سراسر دنیا توسط میکاپ آرتیست ها تنوع خیلی گسترده ای گرفته و به سبک های زیادی دسته بندی شده که در این مقاله قصد دارم شمارو با انواع سبک های میکاپ و مدل های آرایشی آشنا کنم. پس اگه شما هم یکی از طرفدار های آرایش هستین حتما تا انتهای این مقاله ی جذاب از سایت لوازم آرایشی ارزان میکاپ شینهوا همراه من باشین تا با کلی سبک های خفن میکاپ آشنا بشین 😉

معنی کلمه میکاپ ؟

قبل از شروع مقالمون در مورد میکاپ و انواع سبک های میکاپ لازمه بدونید کلا معنای لغوی میکاپ چیه ؟ 🙂

میکاپ در لغت به معنای ترکیب و ساختار هستش و به اصطلاح خودمونی به آرایش صورت گفته میشه.

سبک یا استایل در میکاپ به معنای چیه ؟

سبک یا استایل به معنای شیوه انجام میکاپ و یا همون آرایش خودمون گفته میشه که به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش می پردازه. پس انواع سبک های آرایش بر اساس چگونگی استفاده از عمق و رنگ و توازن میان آرایش قسمت های گوناگون اجزای صورت دسته بندی کرد و در دنیای بزرگ میکاپ سبک های مختف و معروف زیادی وجود داره که میشه به سبک کلاسیک، هالیوودی، اروپایی، عربی و … اشاره کرد که هر کدوم از این سبک ها به زیر مجموعه های زیادی از انواع افکت ها تقسیم بندی میشن.

افکت یا مدل در میکاپ به معنای چیه ؟

افکت یا همون مدل در میکاپ به معنای بازی کردن با عناصر تشکیل دهنده آرایش و استفاده از رنگ و حرارت در اجزای چهره هستش. در افکت با دنیای گسترده از رنگها و سبک های بدون هیچ محدودیت روبه رو هستیم که خلاقیت در اون حرفه اول و آخر رو میزنه 😀

در واقع میکاپ آرتیست با سلیقه خودش میتونه دست به خلق هر گونه افکت و مدلی در آرایش بزنه.

انواع سبک های میکاپ

در هر سبک از میکاپ رنگ های آرایشی با تناسب خاص و متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرن. به عنوان مثال تفاوت استایل آرایش اروپایی و عربی در میزان غلظت رنگ های استفاده شده در آرایش هستش. در حالی که در سبک اروپایی میکاپ آرتیست ها بیشتر از رنگ های ملیح و طبیعی در آرایششون استفاده میکنن.

سبک میکاپ کلاسیک

قاعده کلی در سبک میکاپ کلاسیک به این صورت هستش که اگه آرایش چشم ها غلیظ و تند بود، آرایش لب ها باید از رنگ های ملایم تر و لایت باشه و همینطور برعکس این مورد هم صدق میکنه.

به این صورت که اگه آرایش چشم از رنگ های ملایم و طبیعی استفاده شد میتونیم و مجازیم که برای آرایش لب از رنگ هلی تند یا به اصطلاح خودمون جیغ استفاده کنیم 😅

معمولا در سبک میکاپ کلاسیک از رژ لب هایی با رنگ قرمز و زرشکی استفاده میشه و در ناحیه چشم هم از خط چشم های مشکی با سایه های کلایم به کار گرفته میشه. معمولا در این سبک از آرایش رژگونه به شکل خیلی ریز و نامحسوس استفاده میشه 😁 و بیشتر تاکید روی رژلب و آرایش چشم ها قرار داره.

سبک کلاسیک میکاپ شینهوا - میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا

سبک میکاپ کلاسیک

آرایش مصری

در آرایش مصری به آرایش چشم ها خیلی بیشتر اهمیت داده میشه که یکی از مشخصه های آرایش مصری باید دو خط چشم در بالا و پایین چشم به صورت موازی از هم کشیده بشه و گوشه انتهایی خط چشم به اندازه یک بند انگشت امتداد پیدا کنه و در نهایت به هم برسه و بسته بشه. و بعد خط چشم از سایه چشم مشکی برای فید کردن گوشه های داخلی چشم استفاده بشه و با یک سایه چشم براق مانند طلایی یا مسی برای گوشه های داخلی چشم مورد استفاده قرار بگیره.

استفاده از رنگ های طلایی و بژ برای جلوه بیشتر به چشم ها در قسمت های زیر چشم ها استفاده میشه و همینطور برای انتخاب رنگ رژلب و رژگونه میتونید با توجه به تناژ رنگ آرایش چشم ها از رنگ های رنگ های مسی آتشین و یا این سبک رنگ ها استفاده کنید. در آخرین مرحله برای تکمیل حال هوای مصری و رسیدن به یک آرایش زلیخایی 😂 میتونید از مقداری رژگونه رنگ طلایی روی قسمت های برجسته گونه و پیشانی استفاده کنید.

اوه! پیشنهاد شده این مطلبو بخونی »
آموزش آرایش چشم ساده در خانه تا حرفه ای + تصویری

آرایش مصری به سبک کلوپاترا هم معروف هستش. که یکی از زیباترین سبک های آرایشه که در ایران خودمون هم خیلی استفاده میشه.

کلوپاترا یکی از زیباترین زنان مصر باستان بود که به چهره ای زیبا و جذاب با آرایشی خاص معروف بود. در این سبک آرایش باید پشت پلک هاتون رو کاملا سایه بزنید و به صورت کامل با سایه های رنگی پشت چشم هارو بپوشنید و تا زیر ابروها ادامه بدین.

در این نوع آرایش باید همیشه گوشه ی داخلی چشم ها با رنگی روشن تر سایه زده بشه و تا گوشه ی داخلی چشم روشن تر از قسمت های دیگه چشم باشه. در این سبک آرایش باید خط چشم رو باز و بلند بکشید و خط چشم رو تا نزدیک ابرو ها ادامه بدین.

آرایش ابرو ها هم باید با مداد کشیده بشه و بلند تر بشه و تا نزدیکی گوشه ی خارجی چشم ادامه داده بشه و در انتها مژه ها رو ریمل بزنید.

آرایش مصری یا همون آرایش کلوپاترا یکی از زیبا ترین و جذاب ترین انواع آرایش هستش که در آرایشگاه های زیادی مورد استفاده قرار میگیره که نمونش رو در عکس زیر میتونید مشاهده کنید.

آرایش و میکاپ مصری میکاپ شینهوا - میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا

سبک آرایش مصری

میکاپ به سبک شرقی

در آرایش با استایل شرقی، به استفاده از رنگهای شاد و سر زنده بیشتر تاکید میشه و در واقع استفاده از رنگهای شاد در آرایش لب و چشم ها محدودیتی نداره و میکاپ آرتیست مجاز به زیر پا گذاشتن قانون های آرایش در سبک کلاسیک هستش. معمولا استفاده از رنگهای گرم و شاد مثله قرمز، بنفش، سرخابی، زرشکی، قهوه ای و … در این سبک آرایش به وفور دیده میشه 🙂

میکاپ شرقی میکاپ شینهوا - میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا

سبک آرایش شرقی

میکاپ به سبک ژاپنی

سبک میکاپ ژاپنی یکی از زیر مجموعه های آرایش به سبک شرقی هستش که برای زیرسازی صورت از رنگهای روشن تر از پوست و یا همرنگ با پوست استفاده میشه.

برای آرایش قسمت چشم ها و تمامی ناحیه پلک ها از سایه های تیره مثله دودی استفاده میشه و به حالت کشیده فید میشه. در این سبک آرایش مژه مصنوعی با ریسه های کم پشت و گوشه های بلند باب هستش. برای رژ لب از رنگ های شاد استفاده میشه و در قسمت گونه ها به طور نامحسوس و کم رژگونه زده میشه.

که واستون یک نمونه آرایش به سبک ژاپنی رو در زیر قرار دادم.

آرایش ژاپنی میکاپ شینهوا - میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا

سبک آرایش ژاپنی

سبک آرایش هندی

در سبک آرایش هندی بیشتر از فون های آرایشی رنگ تیره و مایل به قرمز برای زیر سازی پوست صورت استفاده میشه.
از رنگهای‌ پر حرارت و گرم به یک اندازه برای آرایش قسمت لب و چشم به کار برده میشه.
همچنین از سایه های براق و چرب و همینطور رژگونه و رژ لب سنگین و غلیظ در این سبک میکاپ به وفور دیده میشه.

سبک آرایش هندی میکاپ شینهوا - میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا

سبک آرایش هندی

سبک میکاپ اروپایی

در میکاپ به سبک اروپایی بیشتر از رنگ های لایت و روشن برای تغییرات نامحسوس استفاده میشه و وزن آرایش در لب ها و قسمت چشم ها به اندازه برابر هستش و بیشتر تمرکز روی رفع عیوب پوست قرار داره.

شدت و غلظت رنگ ها در این سبک میکاپ به میزان قابل توجه ای نسبت به سایر سبک های آرایشی ملایم تر هستش. همچنین استفاده از رنگ های گرم و سرد به یک اندازه مورد توجه هستش و با رعایت هارمونی رنگ و چهره مورد استفاده قرار میگیره.

در سبک میکاپ لایت اروپایی، بیشتر تمرکز روی زیرسازی پوست و رفع عیوب و اشکالات ظاهری قرار داره و از گریم و آرایش سنگین و غلیظ پرهیز میشه. در این سبک آرایش کار به صورتی انجام میشه که زیبایی چهره فرد ملاک اصلی باشه و از رنگ های آرایشی که این زیبایی و طراوت رو حفظ کنند استفاده میشه.

سایه هایی با رنگ مات و ملایم، خط چشم ها نازک و طبیعی، در قسمت آرایش لب و گونه ها رنگ های شاد اما ملایم از ویژگی های سبک میکاپ اروپایی هستش.

همینطور از مژه مصنوعی سه شاخه یا تکی که لا به لای مژه های فرد به صورت طبیعی قرار بگیره استفاده میشه تا مژه ها از حالت طبیعی خودشون خارج نشن.

اوه! پیشنهاد شده این مطلبو بخونی »
لوازم آرایشی مورد نیاز آرایش ساده برای دختران نوجوان

سبک میکاپ اروپایی یک زیر مجموعه دیگه به اسم سبک فشن هم داره که در اون از رنگ های زنده و شاد استفاده میشه. معمولا طیف رنگ های سرد و گرم به یک اندازه استفاده میشه و بیشتر تمرکز روی رنگ های مات قرار داره. البته میکاپ آرتیست میتونه با توجه به موضوع و موقعیت از رنگ های شاین در بخش های لب و چشم استفاده کنه.

آرایش اروپایی میکاپ شینهوا - میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا

سبک آرایش اروپایی

سبک میکاپ هالیوودی

در میکاپ به سبک هالیوودی معمولا بیشتر تمرکز روی متعادل سازی چهره فرد قرار میگیره و این کار به شکل نامحسوس انجام میشه. به شکلی که شخص بیننده فکر میکنه هیچ آرایشی روی چهره فرد وجود نداره!

در این سبک میکاپ، از استفاده بی رویه فوندانسیون پرهیز میشه و همینطور استفاده از رنگهای پایه و نزدیک به رنگ طبیعی پوست بیشتر استفاده میشه و رواج داره. البته استفاده از رنگهای شاد تا اندازه ای که چهره طبیعی از بین نره استفاده میشه و مجاز هستش.

در سبک میکاپ هالیوودی گاهی اوقات با تضاد خیلی زیاد آرایش در قسمت لب ها و چشم ها مواجه هستیم. برای مثال، گاهی اوقات با افکت های قابل توجهی از تیرگی ها در قسمت چشم و بی رنگی قابل توجهی در ناحیه لب ها ربرو میشیم!

آرایش هالیوودی   میکاپ شینهوا 1024x683 - میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا

سبک آرایش هالیوودی

سبک میکاپ عربی

در سبک میکاپ عرب شاهد استفاده از رنگ هایی با غلظت زیاد هستیم و استفاده از رنگ های تیره و گرم خیلی رواج داره.

در سبک آرایش عربی معمولا تغییرات خیلی شدید و خیلی چرب و شلوغ هستش به طوری که کاملا با سبک های دیگه میکاپ قابل توجه هستش.

در سبک میکاپ عربی، استفاده از رنگ های براق و سنگین برای ناحیه چشم و لب معمول هستش و استفاده میشه علاوه بر این به برجسته کردن گونه ها و لب اهمیت زیادی داده میشه. همینطور از فون های تیره برای ایجاد سایه های تیره در کانتورینگ استفاده میشه.

آرایش خلیجی

در این مدل آرایش، استفاده از سایه های خطی و لایه هایی که مرزشون مشخصه خیلی باب هستش.

استفاده از رنگ های تیره و تند و سرد در آرایش ناحیه چشم ها خیلی پر کاربرد هست و خط چشم های رنگی کاربرد زیاد و گسترده ای داره.

علاوه بر این ها نقاشی های فانتزی یا چسبوندن نگین در اطراف چشم خیلی رواج داره و به وفور دیده میشه.

معمولا از رنگ های جیغ و شاد مثله قرمز، زرشکی، صورتی تیره برای رژ لب و رژگونه به شکل گسترده و وسیع استفاده میشه.

فون آرایشی مورد استفاده در زیر ساز پوست معمولا تیره هستش و سایه روشن های شدید درش استفاده میشه.

آرایش خلیجی   میکاپ شینهوا - میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا

سبک میکاپ خلیجی

سبک میکاپ لبنانی

یکی از زیر مجموعه های سبک میاپ عربی در آرایش صورت، سبک میکاپ لبنانی هستش.

در این سبک آرایش برای زیرسازی چهره از فون های آرایشی چرب و سنگین با پوشانندگی قوی و زیاد استفاده میشه. برای ناحیه چشم ها برای سایه از رنگ های مشکی، قهوه ای سوخته ، سرمه ای و … بیشتر استفاده میشه.

مدل سایه گربه ای در این سبک میکاپ خیلی پرطرفدار هستش و به وفور ازش استفاده میشه. علاوه بر این ها، معمولا خط چشم ها به صورت تیره و پهن در پایین و بالا پکلک ها کشیده میشه و داخل پلک ها از مداد چشم تیره استفاده میشه.

به تناسب رنگ های مکمل که در سایه استفاده شده، رنگ رژلب انتخاب شده و با رژگونه فید میشه. در همینطور از مژه مصنوعی ریسه ای و نسبتا پرپشت برای جلوه دادن بیشتر به ناحیه چشم ها استفاده میشه.

آرایش لبنانی میکاپ شینهوا - میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا

سبک میکاپ لبنانی

ترفندهای میکاپ

همه ما خانم‌ها از زیبایی لذت میبریم و از طریق آرایش کارهای زیادی را انجام میدیم تا چهره مون جوان تر به نظر برسه.

ولی ممکنه کارهایی را ناخواسته انجام بدیم که در این بین پیر تر به نظر برسیم.
در ادامه ترفندهایی آرایشی رو با شما به اشتراک می گذارم که جوان تر به نظر برسید

سایه چشم با رنگ های عجیب و غریب

استفاده زیاد از رنگ های عجیب و غریب نه تنها جذاب تر نشونتون نمیده حتی باعث نامنظم شدن ظاهر چهره تون میشه!

در بعضی از آرایش ها شاهد بیش از حد روشن بودن رنگ سایه هستیم تا اندازه ای که چشم ها مثله چراغ جلوی اتومبیل به نظر می‌رسه!

راهکار :

با استفاده از یک آرایش زیبا و متناسب میتونید به چشمان خود جلوه ای بسیار جذاب ببخشید. تنها کافیه قوانین و اصول آرایش و رعایت کنید.

اوه! پیشنهاد شده این مطلبو بخونی »
آموزش آرایش ابرو حرفه ای در خانه + عکس

برای آرایش گوشه های پلک باید از رنگ سفید چرک استفاده بشه.

همچنین برای روی پلک از قهوه‌ای روشن یا رنگ خاکستری و برای استخوان زیر ابرو هم کمی ازش استفاده کنید.

اغلب بعد از استفاده از سایه چشم به همه قسمت ها ، اغلب از رنگ سفید چرک استفاده میشه تارنگ همه جا هماهنگ و منظم باشه و چهره ای طبیعی بدون آرایش سنگین داشته باشید.

اگه مژه های بلندی ندارید میتونید از مژه مصنوعی استفاده کنید.

البته نباید مژه های خیلی غیر طبیعی انتخاب کنید و همینطور از مژه های بیش از حد جدا خودداری کنید چون نه تنها جذاب تر نشونتون نمیده حتی جذابیت خودتون رو هم از بین میبره.

همچنین رنگ قهوه ای و مشکی رنگهای مناسب برای ریمل هستند.

برای کشیدن خط چشم رنگ مشکی مناسب تر هستش چون که این رنگ لطافت چشم ها رو بیشتر می کنه.

ضمنا بهتون پیشنهاد میکنم مقاله آموزش آرایش چشم و آموزش آرایش ابرو از مجله سایت میکاپ شینهوا رو حتما ببینید تا کامل با کلی نکات مهم آرایش چشم ها آشنا بشید.

کرم های براق و چرب استفاده نکنید!

امروزه خیلی از خانم ها برای جوان تر نشان دادن چهره خود از کرم پودرهای چرب و براق استفاده می کنند .

استفاده از کرم های چرب و براق نه تنها چهره شما رو جوان تر نشان نمیده بلکه با بیشتر به چشم خوردن چین و چروک ها و همچنین گودی و لک های پوست موجب پیر تر به نظر رسیدن چهره میشه!

ضمنا هرگز صورت روغنی جذاب نخواهد بود!

از رژلب های مشکی، نارنجی و بنفش استفاده نکنید!

معمولاً رنگ نارنجی برای آرایش لب ها زیاد جذاب به نظر نمی رسه. شاید رنگ کمرنگ اون خوش رنگ و جذاب باشه.

ضمن میتونید رژ لب و خط لب طبیعی خودتون رو کمی بالاتر از خط لب خودتون بکشید  تا با این ترفند لب هایتان پرتر نیز به نظر برسد. زمان پیشنهاد میشه حتما از برق لب در داخل خط لب طبیعی خودتون استفاده کنید آرایش لب ها جذاب تر به نظر برسه.

از رژگونه به درستی استفاده کنید!

عکس رو خانم ها نمیدونن باید دقیقا از کدام ناحیه صورتشون برای زدن رژگونه استفاده کنند . از همین‌ رو چهرهشون پیر تر به نظر می رسه!

راهکار :

پیشنهاد می کنم به هیچ وجه از رژگونه با رنگ های براق استفاده نکنید چون باعث میشه خطوط زیر چشم هاتون بیشتر به نظر برسه و برآمدگی و فرو رفتگی های صورت هم بیشتر جلوه بکنه.

نباید از گونه ای که استفاده می کنید بیش از حد چربی یا خوش باشه. رژگونه انتخاب کنید که نسبت به پوست صورتتون رنگی طبیعی داشته باشه و روی پوستتون بنشینه.

به غیر از ناحیه بینی باید در قسمتهایی از صورتتون رژگونه بزنید که خورشید به صورت طبیعی موجب قرمز به نظر رسیدن  آن قسمت نشه !

شاید این حرف برای شما جالب یا شاید کمی عجیب به نظر برسه. منظورم از این حرف حرف اینه که رژگونتون باید از نزدیکی استخوان گونه آغاز بشه و تا امتداد گوش ادامه پیدا کنه. قسمت بالای پیشانی خودتون رو رژگونه بزنید و خط روی موها را محو کنید. همینطور برای همرنگ شدن ، کمی قسمت گردن رو رژگونه بزنید تا با این تکنیک صورت و بدنتون به شکل طبیعی درخشان به نظر برسه.

وضعیت قرارگیری اندام ها

همیشه سعی کنید وضعیت اندام و تیپ خودتون رو نادیده نگیرید قوز کمر ، قوس کمر و غبغب از پیامدهای نگهداری نادرست اندامها هستش!

راهکار :

به نحوه ایستادن و نشستن در طی روز باید دقت کنید. باید کمرتون موقع ایستادن صاف باشه و شونه هاتون عقب باشه و چانه ها نیز به سمت پایین باشه.

با این تکنیک هایی که خدمتتون گفتم به همین راحتی چندین سال جوان تر به نظر خواهید رسید.

45 ترفند خیلی خفن میکاپ

در ادامه واستون یه کلیپ آماده کردم که 45 ترفند خیلی خفن و کاربردی برای آرایش هستش که میتونید ازشون استفاده کنید امیدوارم براتون کابردی و مفید باشه و لذت ببرید😉

در مقاله میکاپ چیست؟ انواع سبک های میکاپ روز دنیا  از سایت میکاپ شینهوا به معرفی و برسی مدل های متنوع میکاپ صورت برای آرایش و همینطور آموزش کلی ترفند های خفن میکاپ پرداختیم که امیدوارم مورد پسندتون واقع شده باشه 😀

و در انتها حتما نظرتون در مورد میکاپ کشور های مختلف و سبک میکاپ مورد علاقه خودتون رو برامون دیدگاه بذارین 😉